Розробники САУ “Богдана” з Краматорська розраховують завершити державні випробування вже в наступному році
Проблема – у відсутності вітчизняного виробника артилерійського пострілу для знаряддя виробництва КЗТС.
Про деякі подробиці з розробки та ходу випробувань перспективної колісної самохідної артилерійської установки калібру 155-мм “Богдана” розповів головний конструктор проекту ЗАТ “Краматорський завод важкого верстатобудування” Євген Черманенко під час проведення круглого столу “Тактичні оборонні системи, які невідкладно потрібні армії”, який відбувся в студії агентства “Укрінформ”.
Про це повідомляє спеціалізоване видання “Defence Express”.
Зокрема, він повідомив, що не дивлячись на те, що в досить стислі терміни – 2017-2018 роки – була розроблена документація і створений дослідний зразок бойового модуля, подальші випробування були фактично заморожені через відсутність необхідних 155-мм боєприпасів.
“Хочеться зауважити, що основним питанням, з яким ми зіткнулися під час виконання ДКР, стала відсутність в країні виробника артилерійського пострілу. У нас немає снаряда, заряду, підривника, капсуля-запальника. І як державна підтримка, нам необхідно або дозвіл на зовнішні торговельні операції (ймовірно, з метою отримання можливості закупівлі необхідних боєприпасів), або підтримка виробника снарядів (вітчизняного) для такого озброєння “, – підкреслив Євген Черманенко.
При цьому, за його словами, спроби закупити в 2018 році потрібні боєприпаси за кордоном були безуспішні – “країни НАТО не давали дозволу на експорт даного виду озброєння”.
Проблему фактично вдалося вирішити тільки на початку цього року (при цьому мова йде тільки про закупівлю партії снарядів для випробувань одного зразка САУ).
“У цьому році ми плануємо завершити попередні випробування, а в наступному році плануємо пройти державні випробування”, – зазначив головний конструктор проекту “Богдана”.
Окремо він також зазначив, що не бачить проблеми конкуренції з іншого колісної артилерійською установкою – 152-мм САУ Dana-M2.
“Ми вважаємо, що не можна порівнювати” Дану “і” Богдана “. Це різного ешелону машини”, – зазначив він.